Drømmekage med bærbund

Jeg er ret forfalden til drømmekage. Ikke at kagen bliver lavet særlig tit hos mig, men engang i mellem kan trængen melde sig. Jeg synes dog at sukkertoppingen let bliver kvalm, og derfor eksperimenterede jeg med brombær i bunden. Resultatet var positivt - også fra kagespiserne i omgangskredsen.

1 mellemstor bradepande
4 store æg
250 g sukker
Ca. 200 g mel
3 tsk. bagepulver
3 tsk. vaniljesukker
50 g smeltet smør eller margarine
2½ dl mælk

Fyld
125 g smør
125 g fint kokosmel
250 g brun farin

Bær ca. 100 g fx brombær eller hindbær

Tænd ovnen på 200 grader. Smelt smørret i en gryde og køl let af. Pisk æg og sukker luftigt imens, og bland mel med bagepulver og vaniljesukker. Rør mel- og smørblandingen i æggesnapsen med mælken. Reguler med mel og mælk til konsistensen er tyktflydende. Fordel nu brombær i bradepanden med bagepapir, og hæld dejen over. Bages i ca. 25 min. Mærk evt. med en kødnål eller strikkepind, om kagen er færdig. Der må godt hænge lidt dej på, da fyldet skal bage med.

Imens laves fyldet. Smelt alle ingredienser og kom fyldet på kagen. Bag kagen videre i ca. 5 min.


Kommentarer

Populære opslag