Farverige muffins

Så er jeg tilbage på bloggen efter en opslidende men tiltrængt flytning, som har resulteret i meget mere plads til at udfolde mine køkkeneksperimenter - også udendørs. Foråret bebuder nemlig dyrkning af egen køkkenhave med alverdens krydderurter. Pestoen smager da også bare lige det bedre, når basilikummen, persillen, dilden eller for den sags skyld rødbederne, spinatten eller rucolen er hjemmefabrikeret. Inden en opskrift på den traditionelle basilikumpesto får i lige en på farverige muffins. Bemærk at påskeharren stadig huserer (foto) - ikke kun i chokoladeudgaven :-) Faktisk mødte min søster og jeg den ved flere lejligheder i går, og sød er den. Det er disse muffins også. Rigtig god fornøjelse!

300 g smør eller margarine
300 g sukker
5 æg
2-3 dl mælk
300 g hvedemel
100 g kakao
2 tsk. bagepulver
3 tsk. vaniljesukker

1. Rør fedtstof og sukker let og luftigt
2. Tilsæt æggene ét ad gangen – og rør godt i mellem hvert
3. Tilsæt mælk eller kakaomælk
4. Bland mel, kakao, bagepulver og vaniljesukker, og rør det i dejen. Dejen skal være   temmelig tyktflydende.
5. Kom dejen i 20 muffinsforme (hvis de er af papir, kan de eventuelt støttes af en metalform eller silikoneform)
6. Forvarm ovnen til 180 grader
7. De bages i ca.15-20 min. 

Der kan evt. tilsættes 150 g grofthakket chokolade til dejen eller en håndfuld nødder/mandler




Kommentarer

Populære opslag